همه چیز درباره پراپ تریدینگ

همه چیز درباره پراپ تریدینگ
همه چیز درباره پراپ تریدینگ

هر روز هزاران معامله‌گر با استعداد در سراسر جهان وارد معاملات پراپ تریدینگ می‌شوند. در این عرصه، آن‌ها فرصتی برای ایجاد سرمایه گذاری در خرید و فروش سهام، معاملات آتی، فارکس و محصولات ارز دیجیتال دارند، زیرا پراپ تریدینگ یکی از پولسازترین روش‌های سرمایه گذاری است. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که پراپ تریدینگ چیست و چگونه کار می‌کند؟ آیا در مورد سودهای بالقوه‌ای که می‌توان در این نوع کسب و کار به دست آورد شنیده‎‌اید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ ما بررسی خواهیم کرد که پراپ تریدینگ چیست، چگونه کار می‌کند و چرا انقدر سود آور است.


پراپ تریدینگ چیست؟
ابتدایی‌ترین تعریفی که می‌توان برای پراپ تریدینگ گفت، تجارت برای کسب سود به جای کسب پورسانت یا معامله از طرف مشتریان است. پراپ تریدینگ (به معنای شرکت‌های تجاری اختصاصی)، موسسات مالی هستند که از سرمایه خود برای خرید، فروش و تجارت اوراق بهادار مانند سهام، اوراق قرضه و مشتقات استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها شامل تیمی از معامله‌گران حرفه‌ای هستند که سعی می‌کنند با استفاده از شرایط متغیر بازار، سود کسب کنند. هدف هر شرکت بازرگانی پراپ، ایجاد سود ثابت با استفاده از اختلاف قیمت بین بازارها یا دارایی‌های مختلف است. با تجزیه و تحلیل و پیش بینی حرکات بازار، آن‌ها می‌توانند از فرصت‌هایی که دیگران تشخیص نمی‌دهند سرمایه گذاری کنند و معاملات سودآوری را برای شرکت و سرمایه گذارانش انجام دهند. شرکت‌های بازرگانی پراپ نیز می‌توانند تخصص‌هایی داشته باشند. به عنوان مثال، شرکت‌های تجاری پراپ فارکس در بازارهای ارز خارجی تخصص خواهند داشت، در حالی که سایرین ممکن است در کالاها یا سهام تخصص داشته باشند. معامله‌گران اختصاصی می‌توانند صندوق‌های تامینی، بانک‌ها، شرکت‌های کارگزاری یا بسیاری از انواع دیگر موسسات باشند. بنگاه‌ها از سرمایه خود برای تجارت سود می‌برند.

پراپ تریدینگ چگونه کار می‌کند؟
یک شرکت تجاری پراپ معمولا متشکل از چندین معامله‌گر است که مسئولیت مناطق مختلف بازار را برعهده دارند. معامله‌گران از استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلفی مانند تحلیل تکنیکال، معاملات الگوریتمی و تحلیل بنیادی برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی از طرف شرکت استفاده می‌کنند. سپس این شرکت سفارشات را برای انجام معاملات به صرافی‌ها یا کارگزاران مربوطه ارسال می‌کند. بسیاری از شرکت‌های تجاری پروپاقرص نیز معمولا مجموعه‌ای از ابزارها و منابع را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند تا به آن‌ها در تصمیم گیری آگاهانه در مورد فعالیت‌های تجاری خود کمک کنند. این‌ها می‌توانند شامل فیدهای خبری، نرم افزار نمودار گیری و ابزارهای تحلیلی مختلف باشند. علاوه بر این، بسیاری از شرکت‌های سازنده برنامه‌های آموزشی و مربیگری شخصی به معامله‌گران ارائه می‌دهند تا به معامله‌گران کمک کنند مهارت‌های خود را توسعه دهند و موفقیت خود را با ابزارهای مالی در بازارها افزایش دهند.


مزایای پراپ تریدینگ ( تجارت اختصاصی)


برخی از مزایای اصلی تجارت اختصاصی به شرح زیر است:
پتانسیل درآمد بالا
عامل اصلی که تجارت پراپ را به چنین شغل جذابی تبدیل می‌کند، توانایی کار در یک حرفه مقیاس‌پذیر و کسب درآمد بالا در یک دوره کوتاه مدت است. با وجود این که این حرفه سخت است و تنها 10 درصد از معامله‌گران در دراز مدت باقی می‌مانند، بسیاری از معامله‌گران موفق در طی چندین سال به عنوان معامله‌گران اختصاصی ثروت زیادی به دست آورده‌اند و سپس بازنشسته شده‌اند. اگر تصمیم دارید در یک شرکت تجاری معمولی کار کنید، حقوق پایه سالانه از حدود چند دلار شروع می‌شود. اما داستان بزرگ در این جا پاداش است. سهم سود شما می‌تواند بین 50 تا 100 درصد که اگر یک معامله‌گر با استعداد و منظم باشید، می‌تواند مقدار قابل توجهی پول باشد.

کارمزدهای معاملاتی پایین و برنامه‌های تخفیف
قابل توجه‌ترین تفاوت بین تجارت خرده فروشی و اختصاصی، کارمزد و هزینه‌های تجارت است. وقتی روزانه در یک شرکت تجاری اختصاصی پیشرو معامله می‌کنید، به سختی بار کارمزد معاملات را احساس می‌کنید. با یک شرکت تجاری پراپ، هزینه‎‌های معاملاتی بسیار کم است و شما بدون نیاز به محاسبه هزینه‌های کارمزد، در موقعیت‌ها قرار می‌گیرید و خارج می‌شوید. به علاوه، بیشتر شرکت‌های تولیدی برنامه‌های تخفیف ارائه می‌کنند که برای معامله‌گرانی که در بازارها فعال هستند طراحی شده‌اند. تخفیف‌هایی توسط بورس یا ارائه دهنده نقدینگی خاص به معامله‌گران برای افزودن نقدینگی به بازار مشخص شده داده می ‌شود.
دسترسی به پلتفرم‌ها و ابزارهای تجاری درجه یک

کار برای شرکت‌های تجاری اختصاصی به معامله‌گران امکان دسترسی به پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی و ابزارهای معاملاتی را می‌دهد. برخی از این شرکت‌های تجاری دارای پلتفرم‌های داخلی یا برنامه‌های پیچیده‌ای هستند که معمولا برای معامله‌گران خرده‌ فروش در دسترس نیستند. علاوه بر این، آن‌ها همچنین به سرویس‌های خبری ارزشمند مانند قیمت‌های سطح 3 و دسترسی به مزایده‌ها و پلتفرم‌های خودکار، دسترسی دارند.
آموزش و پشتیبانی از معامله‌گران حرفه‌ای


چه تصمیم به استفاده از یک شرکت تجارت پراپ معمولی یا از راه دور داشته باشید، معمولا از کارشناسان تجارت پشتیبانی کامل دریافت می‌کنید که می‌توانند پویایی بازارها، روانشناسی معاملات و عوامل فنی را که باید به دانش خود اضافه کنید تا به عنوان یک شرکت موفق باشید، آموزش دهند.


چرا پراپ تریدینگ تا این حد سودآور هستند؟
ـ مزیت اصلی معامله با یک شرکت پراپ این است که شما با سرمایه آن‌ها معامله می‌کنید و هر ضرری توسط شرکت پوشش داده می‌شود. این برعکس معامله با سرمایه شخصی است که در آن شما تمام ریسک‌ها را می‌پذیرید.
ـ علاوه براین شرکت اغلب کنترل کاملی بر سرمایه‌ای که به کار می‌گیرد دارد، به آن‌ها اجازه می‌دهد از
نوسانات استفاده کنند و ریسک را به حداقل برسانند. با قبول ریسک بیشتر از یک معامله‌گر خرده فروشی متوسط، آن‌ها می‌توانند بازدهی بالاتری را ایجاد کنند.
ـ علاوه براین به عنوان یک معامله‌گر لوازم جانبی معمولا با متخصصان با تجربه‌ای کار می‌کنید که می‌توانند بینش‌ها و مشاوره‌های ارزشمندی را ارائه دهند. با استفاده از تخصص و تجربه آن‌ها، می‌توانید استراتژی‌هایی را توسعه دهید که به شما امکان می‌دهد معاملات سودآور تری نسبت به معامله‌گران خرده فروشی انجام دهید. در نهایت اکثر شرکت‌های تجاری پراپ اغلب از دسترسی به فناوری و منابع برتر در مقایسه با معامله‌گران فردی لذت می‌برند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه معامله‌گران دیگر فرصت داشته باشند، از فرصت‌ها استفاده کنند و در نتیجه بازدهی بالاتر و سود مستقیم بازار را به همراه داشته باشند.
ـ تجارت پراپ سودآور است زیرا معامله‌گر پراپ به ابزارهای مدل سازی و معاملاتی پیچیده و مجموعه‌هایی از اطلاعات بازار که در تصمیم گیری‌های حیاتی، مهم هستند، دسترسی دارد. اگر درک عالی از روندهای بازار مالی داشته باشید و بتوانید با موفقیت معامله کنید، شرکت‌های تجاری حمایتی می‌توانند سفر شما به سمت استقلال مالی را تسریع کنند. معامله‌گران حرفه‌ای کم سرمایه نیز می‌توانند از فرصتی که شرکت‌های تجاری اختصاصی برای کسب بازدهی فراهم می‌کنند، استفاده کنند.
این‌ها تنها برخی از دلایلی است که چرا شرکت‌های تجاری می‌توانند سودآور باشند. با کار سخت و یک استراتژی خوب، شما نیز می‌توانید بخشی از یکی از بهترین شرکت‌های تجارت پراپ تریدینگ شوید و شروع به کسب درآمد در بازار کنید.

بهترین سایت‌های پراپ تریدینگ
سایت‌های مختلفی در زمینه پراپ تریدینگ کار می‌کنند که هر کدام دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را دارند و شما باید سایتی را برای انجام معاملات خود با توجه به سبک معامله و نیاز خود یکی را انتخاب کنید. بهترین سایت‌ها باید دارای چند مزایای تقسیم سود بالا، ارائه اهرم معاملاتی بالا، پشتیبانی قوی، دوره آزمون یک مرحله‌ای، داشتن دوره آزمایشی، داشتن حداکثر سرمایه بالا باشند. با این حال، پیدا کردن شرکت‌ها یا پلتفرم‌های معاملاتی که با دارایی‌های ترجیحی یا ابزارهای قابل معامله شما و تحت شرایط مناسب شما معامله می‌کنند، می‌تواند چالش برانگیز باشد. برخی از این سایت‌های پراپ تریدینگ به شرح زیر است:

ـ سایت پراپ ترید فاند prop Trade Fund

شرکت پراپ ترید فاند یکی از معتبرترین شرکت‌های شناخته شده است که در سال 2021 به ثبت بین المللی رسیده است. از آنجایی که ایران تحریم است باید تمام جوانب برای برداشت پول از این سایت را بسنجید. از مزایای این شرکت می‌توان به پشتیبانی 24 ساعته آن در صورت هرگونه مشکل اشاره کرد، پس بدون هیچ نگرانی می‌توانید ترید کنید و با افزایش بازدهی خود سرمایه بالاتری از شرکت دریافت کنید و در نتیجه سود بیشتری کسب کنید. شرکت پراپ ترید فاند 70 تا 80 درصد از سود دریافتی از ترید را به معامله‌گران خود می‌پردازد.

ـ سایت پراپ تریدینگ فیدل کرست Fidlecrest

سایت فیدل کرست یکی دیگر از سایت‌های پراپ تریدینگ است که افراد می‌توانند به راحتی از خدمات ارائه شده توسط آن استفاده کنند. برداشت پول در این سایت برای ایرانیان ممکن است نیاز به احراز هویت با پاسپورت خارجی داشته باشد. این سایت در سال 2018، در بوداپست پایتخت مجارستان تاسیس شد. این سایت یک پلتفرم آموزشی و سرویس پشتیبانی برای تریدرها است. این پراپ تریدینگ به معامله‌گران اجازه می‌دهد با استفاده از حساب مجازی خود، برای شرکت در مسابقات تریدینگ ثبت نام کنند و در صورت برنده شدن، سرمایه واقعی برای ترید در اختیارشان قرار می‌گیرد. زیرا کار این سایت یافتن تریدرهای حرفه‌ای است که بتوانند حساب‌ها را به درستی مدیریت کنند و در بازار تجارت کار کنند تا سودهای کلان به دست آورند. یکی از قوانین این سایت این است که، یک تریدر در طول یک ماه به حداقل سود یعنی 5 تا 20 درصد از مانده حساب اولیه، روی کل موقعیت‌های بسته، در حساب تعیین شده برسد.

ـ سایت لست پراپ LastProp


سایت لست پراپ، یکی از بهترین شرکت های پراپ تریدینگ تماما ایرانی است که در سال 2023 کار خود را آغاز کرد. لست پراپ یک شرکت تامین سرمایه است و به عنوان کارگزار خدمات ارائه می‌دهد. شما به عنوان یک معامله‌گر در پراپ تریدینگ تنها باید مهارت‌های معامله‌گری خود را با انجام چند چالش اثبات کنید تا شرکت لست پراپ، یک اکانت با بالانس چند هزار دلاری را در اختیار شما قرار دهد. این شرکت در راستای تامین سرمایه معامله‌گران برای ترید در بازارهای مالی با حداقل ریسک ممکن تشکیل شده و در این راه خدماتی عالی را به معامله‌گران ارائه می‌کند.

سایت تاپ استپ Topstep

این شرکت در سال 2020 آغاز به کار کرد. فرقی نمی‌کند یک معامله‌گر حرفه‌ای یا آماتور باشید، تاپ استپ یک پلتفرم عالی معاملاتی است که برای تمامی معامله‌گران امکاناتی را فراهم کرده تا بتوانند بازارها، محصولات، سیستم معاملاتی را بشناسند و آن‌ها را قادر می‌سازد تا یک استراتژی سودآور ایجاد کنند که به اهداف منحصر به فرد معامله‌گران نزدیک‌تر باشد. سایت تاپ استپ شامل دو مرحله است، در مرحله اول فرآیند تامین مالی سودآوری معامله‌گر را اندازه گیری می‌کند در حالی که مرحله دوم مدیریت ریسک معامله‌گر را ارزیابی می‌کند. پس از گذراندن این دو مرحله، معامله‌گر یک حساب سرمایه گذاری به دست می‌آورد که در آن می‌تواند معاملات آتی را با پشتوانه سرمایه اختصاصی تاپ استپ انجام دهد.


نحوه پیوستن به پراپ تریدینگ



1ـ تحقیق خود را انجام دهید و پلتفرم‌ها را مقایسه کنید. حتی قبل از این که بخواهید به پراپ تریدینگ ملحق شوید، مهم است که بررسی‌های لازم را انجام دهید و شرکت‌های مختلف را برای یافتن بهترین مورد مطابق با نیازهای خود مقایسه کنید. عواملی مانند پلتفرم‌های معاملاتی مورد استفاده، حداقل سرمایه مورد نیاز، کارمزدها، خدمات مشتری و موارد دیگر را نیز در نظر بگیرید.
2ـ یک مشاوره اولیه با یک شرکت داشته باشید. قبل از ثبت نام با یک پراپ تریدینگ، باید یک جلسه مشاوره برای بحث در مورد محصولات و خدمات آن‌ها برنامه ریزی کنید. این به شما کمک می‌کند تا تیم
پشت پلتفرم را بشناسید و مطمئن شوید که برای نیازهای شما مناسب است.

برخی از سوالاتی که باید در جلسه اولیه خود با یک شرکت پشتیبانی بپرسید می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

چه خدماتی ارائه می‌دهند؟
چه نوع آموزش یا راهنمایی ارائه می‌شود؟
آیا آن‌ها دسترسی به آخرین فناوری‌ها و ابزارهای تحلیلی را فراهم می‌کنند؟
چه نرم افزار معاملاتی را ارائه می‌دهند؟

با پرسیدن سوالات درست، می‌توانید تصمیم آگاهانه‌تری در مورد این که به کدام پراپ تریدینگ ملحق شوید، بگیرید.

3ـ آموزش و راهنمایی بگیرید. برای معامله‌گران جدید، آموزش از معامله‌گران با تجربه می‌تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند. با بهره‌ گیری از فرصت‌های آموزشی و مربیگری ارائه شده توسط یک شرکت پراپ تریدینگ، می‌توانید معامله‌ها را یاد بگیرید و بینش ارزشمندی در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق را به دست آورید.

4ـ تخصص خود را بشناسید. آیا شما یک معامله‌گر فارکس هستید؟ یا متخصص رمز ارز هستید؟ یا این که کالاهای تجاری را ترجیح می‌دهید؟ دانستن تخصص شما کلید تبدیل شدن به یک معامله‌گر موفق است. تخصص در یک مورد خاص به شما این امکان را می‌دهد که مهارت‌های خود را تقویت کنید و به مرور زمان در تجارت آن مهارت بیشتری پیدا کنید.

5ـ استراتژی‌های معاملاتی خود را برنامه ریزی کنید. قبل از شروع تجارت با پراپ تریدینگ، مهم است که استراتژی‌های خود را برنامه ریزی کنید. این شامل تنظیم پارامترهای مدیریت ریسک، مانند توقف ضرر و سود، در کنار راهبردهای ورود و خروج است. با برنامه‌ ریزی رویکرد خود از قبل، می‌توانید معاملات خود را بهتر کنید و سودآوری خود را در طول زمان به حداکثر برسانید.

6ـ تجارت را شروع کنید. پس از ثبت نام در پراپ تریدینگ و دریافت آموزش‌های لازم، زمان شروع معامله فرا رسیده است.مطمئن شوید که اهداف واقع بینانه تعیین کرده‌اید و همه چیز را یک قدم در یک زمان بردارید. با انجام این کار می‌توانید به طور پیوسته سود خود را افزایش دهید و در عین حال ریسک را به حداقل برسانید.


آیا تجارت با پراپ تریدینگ خوب است؟

بله، تجارت با پراپ تریدینگ می‌تواند راه بسیار خوبی برای افزایش حضور شما در بازارهای مختلف و بهره‌مندی از تخصص معامله‌گران با تجربه باشد. با دسترسی به فناوری و منابع برتر، می‌توانید از فرصت‌های معاملاتی سودآورتری نسبت به معامله‌گران فردی بهره ببرید.

معامله‌گران پراپ تریدینگ چقدر درآمد دارند؟
مقدار پولی که معامله‌گران در پراپ تریدینگ به دست می‌آورند بسته به بازارهایی که معامله می‌کنند،
میزان سرمایه‌ای که به آن دسترسی دارند و استراتژی‌های معاملاتی آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد. به طور کلی، معامله‌گران با تجربه می‌توانند از چند صد دلار در ماه تا ده‌ها هزار دلار در سال درآمد کسب کنند.

شرکت‌های تجاری پراپ چقدر درآمد دارند؟
شرکت‌های تجاری پراپ بین 20 تا 50 درصد از سود هر معامله‌گر را به دست می‌آورند. آن‌ها همچنین از کاربران برای باز کردن حساب از آن‌ها هزینه دریافت می‌کنند.
تعداد کمی از شرکت ها سود را در 90:10 تقسیم می‌کنند، به این معنی که از هر معامله‌گری که سود می‌برد فقط 10 درصد است.
 برخی ممکن است از معامله‌گران بخواهند برای آموزش و مربیگری تخصصی هزینه کنند.

نتیجه‌گیری:
به طور خلاصه، شرکت‌های تجاری اختصاصی فرصتی عالی برای ایجاد یک حرفه تجاری با آموزش رایگان، مبالغ هنگفت سرمایه برای تجارت با پلتفرم‌ها و ابزارهای تجاری درجه یک ارائه می‌دهند. اگر قصد دارید تجارت را به طور جدی شروع کنید، این راهی است که باید در نظر بگیرید. تحقیقات خود را انجام دهید و بهترین شرکت تجاری را برای خود پیدا کنید.